ticketer

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

iKuTaN

Sunday, August 2, 2009

aku Rindu Dia........

01 May 2009 (8.45 mlm)

Masa ni aku ade kat amzar hotel kat pantai cenang. Aku tgah rehat2 sambil tgok berita kat bulletin utama mlm tu.. byk berita2 excident mlm 2. tp aku dgr mcm tu je. Aku x amik kisah. Sbb masa tu aku letih sgt.. Sampai lah berita ttg arwah kawan baik aku SHARIFAH NABILA ALHADY muncul kat kaca tv. Tu pun aku xsedar.. tetiba je kakak aku ckp itu arwah lpas berita tunjuk kad pengenalan arwah. Aku tul2 terkejut. Aku xpercaya. Tap kakak aku betul2 mengiyakan itu ialah arwah.. kakak aku knal rapat ngan arwah. Dua2 kakak aku knal rapat ngan arwah sbb arwah seorg yang peramah. Lpas je kakak aku ckp mcm tu. Hati aku trus berdebar-debar.. aku ckp mungkin kakak aku silap org. lpas 2 aku try kol no arwah. Tp xdapat. Hati aku tambah berdebar2.. aku cari no walid arwah kat phone book aku. Tp xdapat. Aku trus cari no ummi arwah. Dapat. Lega rasanya..

Masa tu lah aku tny arwah mcm mane n betulke arwah kat dalam berita tad. Walid arwah ckp betul arwah dah selamat dikebumikan. Aku tersentap dan senyap tak terkata. Aku sebak dan trus letak fon. Aku nangis puas2…. Lpas ckp ngan walid arwah aku trus sampaikan berita sedih ni kat kwn2 arwah kat KPTM. Ramai yang kol aku balik n tnya aku betul ke arwah dah xade. Aku sedih sgt malam tu.. kwn2 aku tnya mane aku dapat tau. Aku cite sumenye.. mujur aku ade simpan no walid n ummi arwah. Sbb dulu arwah pnah gune fon aku masa fon die rosak kira2 2005 yang lalu. Aku masih simpan no parent arwah. Mlm tu aku nangis puas2 sbb beberapa hari sebelum arwah pergi, arwah ade kol aku tnya pasal kerja aku n arwah bgtau akhir bulan 5 die nak konvo. Arwah betul2 semangat nak pergi konvo tu. Arwah ckp kat aku masa tu die cbuk sbb tgah study week. Sbb tu die xreply msg aku sebelum tu. Aku sempat bagi kate2 semangat untuk die tempuhi final exam die. Tp sume tu tinggal kenangan….. aku sempat ucapkan kate2 miss u, sayang biela n muah kat arwah. Mmg itu yang selalu kami ucap selepas ckp fon atau msg.. aku betul2 rindu kat arwah sbb dah setaun lebih aku x jumpe arwah n Cuma selalu contact kot fon je. Dulu aku slalu jumpa die time arwah tgah study kat UiTM arau. Sbb arwah selalu trun astar n tdo kat ostel aku dulu sebelum esoknya nak balik arau.

Walaupun arwah sempat 1 sem je ngan aku. Tapi lpas arwah masuk Uitm arwah xlupa jenguk aku. Last arwah dating ostel aku 03.08.2007. masa tu arwah amik bnyak pic arwah ngan fon aku. Arwah mmg suka bergambar. Aku betul2 sedih

Lpas kematian arwah bulan pertama aku selalu teringat kan arwah tiap masa n tiap saat. Sampaikan tgah bawa motor nk pergi opis pun aku sempat mengelamun teringat kan arwah.. 1 bulan aku bersedih n tiap kali aku teringatkan arwah tiap kali tu aku sedekah kan Al-Fatihah kat arwah.. masuk bulan kedua aku dah boleh terima ttg arwah lepas kwn2 aku bagi kate2 semangat kat aku. Dalam dua bulan tu aku hanya dapat msg parent arwah je. Sbb aku xleh ckp. Aku sebak tiap kali ckp ngan parent arwah. Parent arwah ade dua tiga kali kol aku tapi aku hanya diam dan mengiyakan apa yang walid die ckp. Tiap kali lepas walid arwah kol aku msg dan ckp kat parent die aku belum bersedia nak ckap n tnya pasal arwah n family arwah.



Sampailah 19.07.2009 hai tu aku peg penang untuk ziarah family arwah. Sampai je kat flat umah die aku sayu melihat adik kesayangan arwah ashin yang tgah tggu aku kat bawah flat. Sampai atas umah arwah aku lihat walid arwah tgah sambut kedatangan aku n family bf aku safuan. Masa tu lah aku tgok muka walid die dan air mata aku trus mengalir deras. Aku xsanggup tgok muka walid dia. Lebih2 lag ummi arwah.. sepanjang aku kat umah arwah. Aku rasa bersalah sbb aku xdapat sekat air mata aku dari mengalir sampai lah aku balik air mata aku x putus2.. masa sampai kat umah arwah aku peluk ummi arwah ngan erat. Aku tau sedih nya hati ummi arwah. :”(……. Sepanjang kat umah arwah, ummi arwah tunjuk surat yang arwah tulis yang sepatutnya dihantar kerumah lpas raya ni. Aku baca n sayu dengan tulisan arwah.. ayat2 dalam surat tu memberi makna yang arwah tau yang die akan tinggalkan family, life n kwn2 die untuk selama-lamnya. Aku ingat sedikit tulisan tangan arwah. Biela nak belajar sungguh2 nak grad nak keje leklok untuk walid n ummi. Yang paling menyentuh hati aku bila arwah cakap.. if biela dah xade sampaikan salam biela pada sume. ummi arwah tunjukkan kain pasang arwah untuk konvo yang belum sempat dijahit, gambar arwah, barang2 arwah dan paling aku sedih ummi die sediakan makanan kegemaran arwah kat aku masa tu iaitu pasta.

Masa kat sana ummi arwah cite mcm2 kat aku n dlm blog plak mcm2 cite yang xbetul kuar. Aku sedih.. kpada sume kwn2 dan sume yang mengenali arwah, aku nak pesan jgn mencipta cerita yang korg sndiri x tau. Ni akan mengaibkan arwah… lebih baik korg mendoakan kebahagiaan arwah DISANA. Semoga ROH nya bersama-sama org2 yang BERTAKWAL di sisi ALLAH S.W.T.. Amin. Kepada NorHafizi…. Jadikan ini sbgai 1 pengajaran.

No comments:

Post a Comment